TOPVLAG: Nieuwe vlaggen en reparatie van vlaggen bij Noordwest Ziekenhuisgroep Den Helder
Bij de Noordwest Ziekenhuisgroep locatie Den Helder hebben wij recent onderhoud uitgevoerd aan de vlaggenmasten op het terrein.
De juiste doelgroep aantrekken en ontmoeten?
Zorg voor een originele beursstand die de aandacht trekt
Hoe richt je jouw beursstand het beste in?
Je stand is je visitekaartje. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw beursstand aansluit bij de doelgroep en toch opvalt tussen al die andere stands op de beurs? Creëer het WOW-effect! Door een WOW-effect te creëren, maak je indruk op je doelgroep, word de doelgroep aangetrokken tot betreden van de stand, zo ontmoet je nieuwe klanten, werf je nieuwe klantrelaties en laat je Impact achter bij de klant.
Eisen en voorwaarden
Op een beurs kun je direct producten proberen te verkopen, of je doet dit op termijn door een relatie met geïnteresseerde beursbezoekers op te bouwen. In beide gevallen wil je in contact komen met de juiste mensen, beursbezoekers die geïnteresseerd zijn in wat je biedt en daarin willen investeren.
Bepaal voor je je enthousiast op het ontwerpen van een beursstand stort wié je wilt bereiken. Wat vinden zij belangrijk, hoe trek je hun aandacht en waarin kun je je onderscheiden van andere exposanten? Denk daar goed over na en formuleer een ijzersterke en aansprekende boodschap.
Belangrijk is om de eisen en voorwaarden van je beursstand in kaart te brengen. Er zijn namelijk regels verbonden stands op beurzen waar je je aan moet houden. Denk aan voorschriften voor afmetingen, brandveiligheid, aansluitpunten voor elektriciteit etc. Waak er dus voor dat je meubelstukken, achterwanden, decoraties en andere beurspresentatiemiddelen niet gaat inkopen voor je de eisen en voorwaarden duidelijk in kaart hebt.
Jouw boodschap
Draag je boodschap vervolgens uit in alle facetten van je communicatie. Van de promotie voorafgaand aan de beurs tot je reclamemateriaal en het ontwerp van de beursstand. Zorg dat alles gericht is op resultaat: het aantrekken van de juiste mensen die de gewenste actie uitvoeren. Impact helpt graag bij het zoeken naar de juiste communicatie van de beursstand!
Functionaliteit
Verlies je bij het ontwerpen van een beursstand niet in details. Richt je liever op het allerbelangrijkste: functionaliteit. Wat wil je dat een bezoeker echt doet? Enkele voorbeelden:
En wil je dat bezoekers gaan zitten of blijven staan? Wat is de ideale looprichting? En hoe vergroot je de kans op interactie? Dit zijn allemaal punten waar je rekening mee wilt houden bij het ontwerpen van je beursstand.
Tip. Verzin het niet allemaal zelf, maar bezoek regelmatig beurzen en maak aantekeningen. Of wissel eens van gedachten met de professionals van Expo Display Service. Ze denken graag met je mee.
Uitstraling
Beursbezoekers zien als eerste het uiterlijk van je beursstand. Zorg dat de eerste indruk meteen goed is en aansluit bij het verhaal dat je vertelt en de mensen die je wilt bereiken. Kies daarbij voor eenvoud. Draag één heldere boodschap uit en beperk de hoeveelheid tekst en visuele prikkels.
Richt je stand op interactie en speel met beleving. Kleuren en geuren zijn enorm belangrijk en roepen direct associaties op. Ze spelen een grote rol in het onbewust aantrekken van beursbezoekers. Online vind je er veel meer informatie over, en ook op dit blog vind je waardevolle artikelen over dit onderwerp.
Belichting
Belichting wordt vaak onderschat bij het inrichten van een beursstand. Met de juiste verlichting richt je de aandacht op specifieke producten of onderdelen van je stand, trek je de aandacht en breng je bezoekers in de juiste stemming. Dit zorgt voor meer leads en directe verkopen.
Met de juiste belichting trek je de aandacht van ongeduldige beursbezoekers en krijg je dan ze te overtuigen je stand te bezoeken. Vergeet daarom niet de belichting mee te nemen bij je standontwerp.